Lelaki

.Selalu orang asyik cakap hati perempuan susah nak fahamkan.
.Ehh... Hati LELAKI pon sama taw.
.Kali ne saya nak berkongsi tentang LELAKI.

.Hey² girls tahukah anda Lelaki TIDAK SUKA :

Tidak Suka : Dikongkong .
Sebab²nya : Lelaki mungkin akan cakap dalam hati macam ni "Da macam parents aku pulak dia neh . Aku pun nak bebas juga sekali sekala" . Sebenarnya kekadang lelaki pun nak masa bersama kawan² dia . So kalau iyer pun sayang jangan terlalu mengkongkong .

Tidak Suka : Dibanding²kan .
Sebab²nya : Lelaki mungkin akan cakap dalam hati macam ni "Kalau da suka sangat MAMAT tu yang pi couple dengan aku pesal" . Sebenarnya lelaki cuba sedaya-upaya untuk jadi yang terbaik untuk si Dia . So kalau asyik dibanding²kan mana tak suka kan .

Tidak Suka : Diperlekehkan . (walaupun dalam jenaka or buat lawak)
Sebab²nya : Lelaki mungkin akan cakap dalam hati macam ni "Hek eleh . melawak pun agak² la . Aku "melawak" sat lagi menangis pulak . Teruk² aku pun ko pilih aku jugak kan . Ceit!" . Sebenarnya hati lelaki pun kekadang lembut jugak so sebab tu la kekadang BF korang ada terasa dengan korang walaupun korang rasa benda tu "lawak" . Huh lawak ke?

Tidak Suka : Banyak tanya or banyak sangat soalannya . Example - "Abang² or Bie² or Ayang² kenapa tu , kenapa ni , siapa tu , siapa ni" .
Sebab²nya : Lelaki mungkin akan cakap dalam hati macam ni "Ish! dia neh , ingat aku ne cikgu ke apa" . Sebenarnya bukan tak boleh tanya banyak soalan tapi jangan la melampaui batas . Sampai soalan yang pelik² keluar . P/S - Kalau saya jawab je sampai diorang sendiri tertanya² balik kat diri sendiri . Hahaha

Tidak Suka : Over gegirls (Gedik Girls)
Sebab²nya : Lelaki mungkin akan cakap dalam hati macam ni "Aduhhh . Gedik semacam betul dia neh . Orang dok tengok kiri kanan neh" . Sebenarnya lelaki ni bila kuar date dengan GF pun lelaki masih lagi menjaga "Macho" . Boleh gedik tapi gedik² manja suda la . Jangan sampai nampak gedik tu terkeluar .

Tidak Suka : Perempuan yang Control Ayu or Cantik .
Sebab²nya : Lelaki mungkin akan cakap dalam hati macam ni "Mak aih! dalam mesej punya perempuan melayu terakhir . Jumpa depan² macam cacing kena panas je" . Sebenarnya lelaki lebih suka perempuan yg jadi diri dia yang sebenar . Tak payah nak ikut orang lain "Just Be Your Self" bebeh . Lelaki kalau dah suka kat seseorang perempuan tu , biasa macam mana pun si Dia tetap nampak cantik bagi lelaki tu . So tak payah nak berubah nk jadi orang lain semata² nak ambil hati lelaki . Kekadang apa yang sedia ada pada korang pun da menarik perhatian lelaki . (Perangai OK)

Tidak Suka : Perempuan yang Berlagak or Sombong or Terlalu Over² Jual Mahal .
Sebab²nya : Lelaki mungkin akan cakap dalam hati macam ni "Hek eleh! Berlagak betul , Sombong betul . Nak kawan pun tak boleh ka? . Ingat CUN sangat da ka? . Huh!" . Sebenarnya bab jual mahal tu boleh lagi tapi jangan la jual mahal sampai naik menyampah orang tengok . Berlagak or sombong lagi la jangan dibuat . Kalau korang (perempuan) pun mesti korang tak suka kan .

.Nak buat apa yang Lelaki suka pulak.
.Tapi nak tengok reaksi pembaca² la suka or tidak.
.Kalau ramai suka saya buat kalau tidak cukup la eh.

.Im COOL bebeh.

No comments:

Post a Comment